D-Link DIR-868L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DIR-868L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Berhut 25-04-2016

TP-Link AC1750

Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Bereik is goed. Deze range extender hangt achter een ziggo Ubee modem.
Dit modem moet ik minimaal 1 x per dag resetten. Dan doet alles het weer. Haal ik de extender weg blijf alles goed werken. Deze 2 apparaten kunnen niet met elkaar overweg.

mv1200 26-04-2016

Dat is vreemd want ik heb dezelfde combinatie. Werkt zeker al anderhalf jaar probleemloos. Ik heb hem direct aan de Ubee zitten en het wifi deel van Ubee uitgezet.

Capes 01-03-2015
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Router een paar weken in bezit maar gaat met de snelste vaart mijn huis uit!
Installatie ging redelijk eenvoudig maar de prestaties zijn schandalig slecht voor het geld wat je uitgeeft.
Wifi signaal is na 8 meter al zo slecht dat het signaal steeds wegvalt. En dat in een houten/stenen huis zonder beton/wapening verstoringen.
Mijn advies niet kopen zonde van je geld, is niet beter als de WNDR 3700 van Netgear voor veel minder geld.

Rootje76 01-01-2015
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Makkelijke installatie, prima bereik zelf door beton heen.
Prima instellen . Erg tevreden met de aankoop

martijn75 23-12-2014
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Door het slechte WiFi bereik van mijn Cisco modem/router van Ziggo was ik al tijdje op zoek naar een geschikte oplossing. Cisco modem instellen op 5 GHz gaf goed resultaat, maar niet elk apparaat hier in huis kan met 5 GHz overweg. Bovendien komt het 5 GHz signaal minder goed door muren heen waardoor er boven geen bereik was.

Eerst maar eens een range extender proberen dan, in de vorm van de TP-Link RE200. Deze is voorzien van WiFi clone knop waarmee de SSID van je huidige netwerk wordt overgenomen.
Hij zendt vervolgens tegelijkertijd uit op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz. Werkt op zich prima, alleen wanneer ik van boven naar beneden loop moet ik toch regelmatig WiFi aan/uit zetten. Hij blijft te lang contact maken met de extender, ook wanneer ik dichterbij de router zelf ben. Denk dat elke extender dat doet, ik ben er dan ook niet zo’n voorstander van. Extender retour gedaan, op zoek naar een betere oplossing.

Op internet las ik hoe je eenvoudig een router achter het huidige modem/router van Ziggo kan hangen, Ziggo heeft hier gewoon een stappenplan voor online staan. Maar welke router te nemen? Ik wilde er sowieso niet meer dan 100 euro voor uitgeven, dus de absolute toppers als de Asus RT-AC68U of Netgear Nighthawk vielen daarmee buiten mijn bereik.

In eerste instantie gekozen voor de TP-Link Archer C7 V2 voor 89 euro (dec-14). Deze dual band AC 1750 router heeft 3 interne antennes voor de 2,4 GHz-band en 3 externe antennes voor de 5 GHz band. Installatie was eenvoudig en ook de meest recente software versie was makkelijk te installeren op de router. Resultaat was goed, maar dan vooral beneden. Boven had ik nog steeds weinig tot geen bereik op zowel 2,4 als 5 GHz. Ook de vaste verbinding naar mijn pc boven (10 mtr) bleek instabiel.
Als laatste vond ik het apparaat met de externe antennes (niet eens noodzakelijk) niet echt mooi om te zien. Lang leve het online kopen, ook deze weer retour binnen 14 dagen.

Nog eens goed allerlei router testjes gelezen, waarbij de D-Link DIR 868L er als goede en toch nog voordelige dual band 1750 AC router uitspringt. Een top ding voor slechts 93 euro bij Wehkamp (dec-14), met een kerstkorting ging daar nog eens 7,50 euro vanaf. Een koopje natuurlijk voor zo'n router.

Binnen 5 minuten werkte alles. Mede door de SmartBeam-technologie in de D-Link DIR 868L heb ik nu fantastisch bereik, zowel 2,4 GHz als 5 GHz overal in huis zonder hulp van een range extender. Hij ramt het signaal gewoon door de vloer (met isolatie), veel beter dan de C7 dat deed. Standaard staat de 2,4 GHz op 20 mhz, deze heb ik even aangepast naar Wide (auto 20/40 mhz). Erg tevreden met deze D-Link DIR 868L. Probleem opgelost! :)

Tofik 24-10-2014
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Sinds een paar dagen gebruiken we de D-Link AC1750 op de zaak. En wat een verschil t.o.z met onze oude router. Snelheid en bereik is zeer sterk toegenomen, en de mogelijkheden zijn ook goed zoals het aankunnen sluiten van een externe HD tot 250 GB die je met een app kunt bijhouden.
En de vormgeving is ook heel mooi, hij hoeft niet verstopt te worden.
Top!!

Hans Gitz 23-05-2014
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Sinds een paar weken de nieuwste DIR 868L in gebruik !
Installatie was echt heel eenvoudig draden aansluiten.aanzetten en verbinding maken binnen vijf minuten.
En de werking... wat een verschil in bereik en snelheid met de standaard KPN Router en de Apple airport .
Het bereik in en om huis is groter.. ennnn .. eindelijk haal ik wel de beloofde snelheid van de provider !

martxxxx 17-05-2014
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

3 maanden oud en zo dood als een pier, doet helemaal niks meer.
Kapte er zomaar ineens mee.
Daarvoor nooit een probleem mee gehad.
Maar niet betrouwbaar dus.

mv1200 19-05-2014

Sorry? dat kan toch altijd dat er iets stuk gaat of was dit de tweece keer of zo ?

martijn75 23-12-2014

Beetje kort door de bocht natuurlijk. Neem je nog de moeite om e.e.a. toe te lichten? Is deze gerepareerd onder garantie bijvoorbeeld?

mv1200 05-05-2014
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

Tweede poging gewaagd met een ander exemplaar omdat er een aanbieding was.
Wonderlijk genoeg geeft deze geen enkel probleem wanneer de Usb 3 poort wordt geactiveerd.
Verder goed apparaat waarbij laptop en pc tussen de 600 en 850 mb aan datasnelheid scoren op 5 a 8 mtr afstand.

mv1200 15-01-2014
Geschreven voor: D-Link DIR-868L

gekocht en geinstalleerd. Verlipe vlot. Apparaat heeft een usb 3 aansluiting waaraan een usb schijf gehangen kan worden maar het activeren van de usb aansluiting geeft een pop-up met de melding dat activatie de 2,4 ghz kan aantasten qua performace. Ja en nee want beide frequenties (2,4 en 5 Ghz)worden aangetast in de zin dat ik over wifi geen toegang meer krijg want apparaat weigert me ip nummers te geven (DHCP). Vaste kabel aangeplugd en usb maar weer haastig uitgezet en hup wireless werkt nu ook weer. Mocht je van de usb aansluiting gebruik willen maken dan zou ik de roruter voor nu nog even voorbij lopen. Ik test nog even door maar de doos staat ongeduldig te wachten in de hoek van de kamer. Ik twijfel nog want verder werkt hij tot nog toe goed.

mv1200 03-02-2014

aanvulling: ook mijn gsm wilde niet sneller dan 65mbps kletsen met deze router, de oude netgear deed dat 2 keer zo snel. Apparaat is inmiddels retour